Giroljer

image 1

I ethvert kjøretøy spiller girkasser og kraftoverføringer en viktig rolle for å sørge for at effekten som genereres av motoren er tilgjengelig og kan brukes effektivt.
I det siste har giroljer undergått store endringer for å sørge for at girkasser vil virke under vanskeligere og vanskeligere forhold med hensyn til temperatur og belastning på girene.
Tendensen til å redusere størrelsen og vekten av girkasser og å prøve å redusere intern friksjon for å minimere tapt effekt, har lagt til rette for tilblivelsen av giroljer med høy ytelse som kan ha stadig lengre intervaller mellom skiftene.

Eni er til stede i denne sektoren med et komplett produktutvalg som blant annet består av oljer som egner seg for de store belastningene i anleggsmaskiner og produkter for de mest moderne automatiske girkassene i biler, oljer for girkasser i landbruksmaskiner og oljer som er i stand til å smøre motorsykkelgir og momentomformerne i moderne scootere.
Giroljer for biler omfatter oljer for manuelle og automatiske girkasser samt differensialgiroljer.

Ytelsen til giroljer har vært standardisert siden 1950-tallet, da den amerikanske militærspesifikasjonen MIL-L-2105 ble lansert. Tidlig på 1960-tallet kom API (det amerikansk petroleumsinstituttet) med GL-spesifikasjonene for giroljer. Det finnes ingen europeiske spesifikasjoner, ettersom produsentene pleier å bruke interne spesifikasjoner basert på tester utført på originaldeler.

Som svar på tendensen til at produsentene anser girolje som "livet ut"-oljer, utvikler teknologien seg mot syntetisk baserte formler.

Rättsligt meddelande    Integritetspolicy